فارسی | English
آخرین نوشته ها
بی گمان کسانیکه ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند باغهای فردوس جایگاه پذیرایی آنان است
۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مرکز آموزشی پژوهشی، درمانی سل امام رضا (ع) افتتاح شد مرکز آموزشی، پژوهشی سل امام رضا (ع) زابل به ظرفیت ۴۶ تخت، با حضور مسئولین استانی، نماینده دولت و بنیاد خیریه نیکوکاری فردوس به صورت ویدئو کنفرانس به دستور ریاست جمهور، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۹  افتتاح گردید. این مرکز با زیربنای ۳۳۲۵ متر مربع در سه […]

8 آگوست 2021  ,  13:52  , سرويس :  اطلاعیه ها

مرکز آموزشی پژوهشی، درمانی سل امام رضا (ع) افتتاح شد

مرکز آموزشی، پژوهشی سل امام رضا (ع) زابل به ظرفیت ۴۶ تخت، با حضور مسئولین استانی، نماینده دولت و بنیاد خیریه نیکوکاری فردوس به صورت ویدئو کنفرانس به دستور ریاست جمهور، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۹  افتتاح گردید.

این مرکز با زیربنای ۳۳۲۵ متر مربع در سه طبقه در مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین علی (ع) متعلق به دانشگاه علوم‌پزشکی زابل احداث گردیده است. مرکز سل امام رضا (ع) شامل واحدهای آی سی یو ۵ تخته، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل سرپایی، آندوسکپی و کلینیک‌های تخصصی در همکف، ۲۱ تخت برای کودکان و زنان و کارگاه‌های آموزشی در طبقه اول و ۲۰ تخت برای بخش مردان در طبقه دوم می‌باشد که توسط بنیاد نیکوکاری فردوس ساخته و از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت تجهیز گردید.

در این مراسم دکتر میرزایی ریاست دانشگاه علوم پزشکی زابل گزارشی از  از مراحل ساخت این مرکز ارائه داد. وی ساخت این مرکز را با توجه به همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان و افغانستان حائز اهمیت استراتژیک دانست. لازم به یادآوری است تصمیم‌گیری در خصوص ساخت مرکز ذکر شده در زمان حیات مرحوم حاج سید رضا نیری با موافقت هیئت مدیره بنیاد و تقاضای وزارت بهداشت آغاز شد.

مطالعات انجام شده در استان سیستان نشان می‌دهد شیوع سل بیش از دیگر مناطق کشور می‌باشد، به همین دلیل ساخت مرکز درمانی سل در این استان به شدت احساس می‌شد. علاوه بر این توجه ویژه به انجام پژوهش‌های مرتبط با بیماری سل همچنین تربیت متخصصین مجرب در حوزه‌های  آزمایشگاهی، پرستاری و پزشکی مرتبط با بیماری سل به صورت منطقه‌ای در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و گسترش آن در کشورهای عراق، آذربایجان و تاجیکستان نیز از دیگر اهداف تاسیس این مرکز به شمار می‌آید.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، این مراکز می‌تواند نقشی مهمی در مبارزه با این بیماری  داشته باشد. علی عطا طاهری مدیر اجرایی بنیاد نیکوکاری فردوس که در مراسم افتتاح مرکز درمانی سل زابل حضور داشت با ابراز خشنودی از تکمیل این پروژه از خیرین محترم ،جناب آقای دکتر محمدرضا مسجدی مدیر عامل بنیاد  و مسئولین به ویژه جناب آقای دکتر جان‌بابایی معاونت درمان وزارت بهداشت که با توجهات ویژه و حمایت‌های همه جانبه در تجهیز و تکمیل این مرکز بنیاد را یاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد. مدیر اجرایی بنیاد نیکوکاری فردوس در انتها با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج سید عباس پورهاشمی از همکاری‌های مجمع خیرین سلامت نیز  تشکر نمود. 

روابط عمومی بنیاد نیکوکاری فردوس

 



دیدگاه ها :